Na początku postaw na minimalizm, czyli MVP

Kojarzysz Facebooka? Serwis ten stworzył Mark Zuckerberg będąc na studiach. Bez wielkich funduszy, dużego zespołu. W ciągu kilku lat Facebook stał się jedną z największych firm w internecie. Mark odniósł sukces, zatrudnia tysiące ludzi. Nie musi martwić się o przyszłość. A wszystko zaczęło się od…

Mark na początku stworzył Facebooka, który miał tylko jedną funkcję – ocenianie zdjęć studentów z jego uczelni. Było to coś bardzo podstawowego i prostego. Stworzenie tego serwisu nie wymagało czasu, pieniędzy ani dużego zespołu. W ciągu paru dni jego narzędzie zyskało dużą popularność, a sam Mark przekonał się, że jego pomysł ma potencjał. Kontynuował więc pracę nad serwisem.

Chwila, chwila… Czyli Facebook na początku nie miał żadnych grup, fanpage’y, profili?!
Dokładnie tak i była to najlepsza z możliwych decyzji. Gdyby bowiem Mark od początku poświęcił dużo pieniędzy i czasu na stworzenie rozbudowanego produktu, a ten w zderzeniu z rzeczywistością okazałby się niewypałem, to mógłby stracić wszystko.

To, co zrobił na początku twórca Facebooka, można nazwać MVP (Minimum Viable Product), czyli produktem o podstawowej, kluczowej funkcji, która ma znaczącą wartość dla pierwszych odbiorców. Dla użytkowników Facebooka była to możliwość przeglądania zdjęć innych studentów i oceniania, czy fajnie wyglądają czy nie. Dzięki tej bardzo prostej wersji, Mark mógł po prostu sprawdzić czy jego pomysł spodoba się ludziom, bez wkładania w to dużej ilości pieniędzy i czasu.

I to właśnie będziecie robić na następnych zajęciach. Wybierzecie jedną, kluczową funkcję waszego produktu i zrobicie jej wizualizację. Wybierzcie tę funkcję najlepiej w domu, jeszcze przed zajęciami. Zapiszcie swój pomysł, a następnie skonfrontujcie to z waszym zespołem i mentorami na zajęciach.

Krystian.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *