Learn for Eyes

Projekt: Apka pomagająca w nauce

Prowadzący: Rafał                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Pomocnicy: Piotrek i Michał

LFE – Learn for Eyes

Tajemnicą nie jest, że dzisiejsza młodzież spędza bardzo dużo czasu przy komputerach, tabletach czy telefonach. Jest to dosyć duży problem, zaniedbują coś ważnego w tym okresie życia – stosunki międzyludzkie  NAUKĘ.                                                                                                                                                                                                                                                               A co jeżeli można byłoby połączyć naukę z jednoczesnym graniem czy przeglądaniem internetu ?                                                                                                                                                          Chciałbym państwu zaprezentować mój nowy projekt – LFE – czyli naukę bez nauki podczas rozrywkic

Czym jest i jak działa ?                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Zanim opowiem jak aplikacja ta miałaby pomagać w nauce,  muszę wytłumaczyć jak działa ,,pamięć masowa” mózgu (tak, tak. Jest to dosyć nudne, ale spróbuje dosyć szybko się z tym uporać :P ).

Na początek – obejrzyj obrazek u dołu. Możesz go sobie zgrać i obejrzeć na pełnym ekranie :) Zadanie jest takie – spróbuj w 10 sekund znaleźć kota !    1345029475817Udało ci się ? Jeżeli nie,  spokojnie, nikt ci 1 nie wstawi do dziennika :D Masz czas :)

Jeżeli ci się udało znaleźć tego kociaka, zapraszam do dalszej części.

Po co to było ?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    W 10 sekund nasz mózg tworzy neuron, odpowiedzialny za pamięć o tym rysunku. Tak, do końca życia będziemy o nim pamiętać,  choć pewnie nieświadomie.  Wróćmy do rysunku, popatrzcie na niego jeszcze raz, nie zwracając uwagi na kota. Mimo że na niego nie patrzycie, Wasz mózg odbiera jego obecność. Jeżeli macie czas, możecie patrzeć na ten rysunek przez 40 minut, a po tym czasie będziecie mogli tego kota przerysować z pamięci, mimo że na niego nie zwracaliście uwagi !                                                                      W taki sposób oszukałem wasz mózg. Dla niego kot to nie jest część obrazka, a pewnego rodzaju bodźcem który musi zapamiętać.

Jest to pamięć którą nazwiemy uproszczając – Podświadomą. 

Tak działa LFE. Podczas użytkowania komputera czy platform mobilnych, będą pojawiać się pewne definicje, wzory, proste obrazki czy cokolwiek innego. Prawa półkula mózgu skupiona na odbieraniu światła z ekranu, będzie odbierać pojawiające się w tle napisy jako coś, co musi zapamiętać.

Ale czy napisy te nie będą przeszkadzać w użytkowaniu komputera ?

Właśnie nie. Napisy będą w tle. Zastosowany będzie specjalny algorytm, który dostosuje wielkość, kolor i filtr czcionki do tego co dzieje się na ekranie.  Niech przykładem będzie rysunek u dołu, z PRE-PRE-Prototypu LFE :) JEST TO WERSJA PRETESTOWA, SAME WYGLĄD, CZCIONKA I FILTR BĘDZIE SIĘ RÓŻNIŁ STANOWCZO OD TEGO NA OBRAZKU. JEST TO JEDYNIE POKAZANIE, JAK MIAŁO BY TO WYGLĄDAĆ :)

Czy nie jest to niebezpieczne dla zdrowie, czy nie wywołuje np. Epsilepsjii ?

Nie. Tak naprawdę tego typu podświadome bodźce odbieramy na co dzień. Nasz mózg dziennie jest bombardowany milionami tego typu informacjii. Jednak nie odczuwamy tego, w przeciwieństwie do np. kotów, których mózg jest o wiele lepiej zintegrowany z oczami :) A z innej strony. Użytkownik będzie mógł sam wybrać jak tekst ma być pokazywany – np. jego widoczność.

Ale czy sam będę mógł ustawiać jakie informacje mają się pojawiać ?

Tak. Samodzielnie, lub z pomocą różnorakich wydawnictw, wydających podręczniki szkolne. Chcielibyśmy stworzyć bazę danych, w której znajdowałoby się materiał wszystkich podręczników w aktualnej podstawie programowej. Uczeń mógłby wybrać przedmiot, podręcznik, temat i zagadnienia, które maja się pojawiać.

Czy jest to jedyna opcja LFE ?

Oczywiście że nie, ale nie ukrywam – główna. Prócz tego jest oferowanych kilka innych opcji:                                                                                                                                                                    -Zapisywanie i poprawianie błędów różnego rodzaju, ortograficznych gramatycznych czy związanych z językami obcymi                                                                                                           -Wbudowana encyklopedia- w każdej chwili online czy offline (by korzystać ze słownika bez internetu, wpierw będzie trzeba ściągnąć na dysk dany materiał).  przeglądając strony wszelkiego rodzaju LFE będzie analizować pasywnie tekst na stronie. Użytkownik będzie mógł sprawdzić w każdej chwili znaczenie słowa,  kwestie językowe czy tłumaczenie na inny język.                                                                                                                                                                                                                                                                                                           -Jednym z pomysłów jest dodanie swoistego internetowego nauczyciela. Nad tym punktem toczą się jeszcze dyskusje, więc nie będę jeszcze go przybliżać :)

Sposób zarabiania jest już ustalony ?

Nie jest prosto odpowiedzieć na te pytanie, w tak wczesnym etapie. To co jest pewne, że aplikacja będzie darmowa. Chcielibyśmy także podjąć współpracę z wydawnictwami podręczników. Nasz system zapamiętywał by najczęstsze błędy różnego rodzaju, a raporty były by wysyłane do nich. Mili by wgląd jaka jest sytuacja uczniów,i mogliby stale ulepszać podstawę programową. Tyle na razie mogę na ten temat napisać. Ten fragment będzie stale uzupełniany, więc szersza odpowiedź może się ukazać wkrótce :)

A czy twoim zdaniem projekt ten ma jakiekolwiek szanse, jak ludzie są do niego nastawieni ?

Hmm. Bardzo ciekawe pytanie :D Otóż ostatnio szukałem konkurencji, i czegoś takiego nie ma. Nie wiem czy to może problemy z realizacją, albo brak chętnych, ale ja wierzę w LFE :) Uczniowie którym zadałem te pytanie, byli nastawieni bardzo optymistycznie, a i pierwsze krótkie testy dały dobre wyniki. Nawet gdy pomoże to 1 osobie dostać dobrą ocenę w szkolę, ja będę szczerze zadowolony :P

 

I to na razie tyle w temacie :) Jeżeli ma ktoś jakiekolwiek pytanie lub słowa krytyki, proszę pisać :D I jeżeli moglibyście, podpytajcie się znajomych, co sądzą na ten temat. Każda pomoc jest na wagę złota :)

 

PS. Już niedługo powinno pojawić się coś ciekawego, związanego z tym projektem :)

 Suplement 1 – 09.12.2014r

Pomyślałem że co jakiś czas, warto będzie uzupełnić stronę o przemyślenia, czy pomysły które wpadły mi do głowy :)

Pierwsza kwestia, która bardzo mnie zaciekawiła, to pomoc kamerki internetowe w działaniu aplikacji.

Od paru tygodni bawię się podświadomością swojego mózgu. Szukam programu który mógłby za pomocą kamerki internetowej zapisać, gdzie najczęściej się patrzę.

W przygotowaniu jest także pierwsza grafika która w 80% pokazywałaby, jak działa LFE. Jest to dosyć trudne :D

Przeanalizowałem też tegoroczne sprawdziany gimnazjalne, i doszedłem do wniosku, że b zdać angielski i matematykę wystarczy znać wzory i słowa :) jest to świetna informacja, ponieważ program idealnie nadawał by się do utrwalania tego typu wzorów :P

 


Lean canvas projektu Rafała

4 thoughts on “Learn for Eyes

    1. Dzięki :)
      A odnośnie pytania – Tego typu algorytm nie jest sprawą prostą :D Jednak problem nie jest w samym zakodowaniu, a ustawieniu odpowiednich filtrów na czcionce pojawiającej się :) By to działało, napisy muszą być w odpowiednim kolorze, by mózg odebrał je nie jako element obrazu, a informacje nie wiążącą się z akcją na ekranie :P
      Ja to potrafię poplątać :D
      W skrócie – algorytm jest rzeczą końcową. Na razie powstają pojedyncze komendy :)

      By zrobić naleśnika, wpierw musisz zrobić ciasto (wiem, wiem to nie ma sensu :) )

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *