Kategorie
Organizacyjne

Przed kolejnymi warsztatami – wywiady, konkurencja i najważniejsza funkcja

Przyjemnie było obserwować jak z każdym kolejnym wywiadem z przechodniami szło wam coraz lepiej. To zadanie podczas ostatnich warsztatów dla niektórych z Was musiało być sporym wyzwaniem.

Walka z nieśmiałością i obawami przed kontaktem z obcymi ludźmi jest naprawdę trudna.  Możemy jednak powiedzieć, że w ogromnej większości udało Wam się ją wczoraj wygrać. Jesteśmy z Was dumni! Serio. Łącznie przepytaliście w ostatnią sobotę około 100 przechodniów!

Ten wpis miał być jednak o tym, jak przygotować się do kolejnych warsztatów. Aby zatem nie przeciągać…

1) Kontynuujcie przepytywanie o wasze projekty.

Róbcie to po to, aby:

a) dalej ćwiczyć sztukę przełamywania się – przepytajcie zatem najbliższych w domu oraz znajomych w szkole i poza nią.

b) zdobyć prawdziwe informacje o postrzeganiu waszego projektu – pamiętajcie zatem o rzeczywistym celu tych wywiadów, czyli zdobyciu  informacji zwrotnych. Dowiedzcie się czy wasi potencjalni klienci faktycznie mają problem, który zidentyfikowaliście i czy wasza propozycja rozwiązania tego problemu jest strzałem w dziesiątkę. Prowadźcie więc wywiady także wśród osób, których nie znacie. Najlepiej byłoby, gdyby były to osoby, które znajdują się w grupie waszych potencjalnych klientów.

 

2) Poszukajcie konkurencji.

Skoro już wiecie, co będzie oferował wasz startup, powinniście poszukać innych firm, które oferują podobne produkty lub usługi, czyli konkurencji. Skorzystajcie w tym celu z wyszukiwarki internetowej. Znajdźcie konkurencyjne firmy, zapiszcie ich nazwy oraz informacji o tym: jak działają, co sprzedają, za ile, ilu mają klientów, jak i gdzie się reklamują, jakimi kanałami docierają do klientów (np. mają sklep stacjonarny, sklep internetowy, aplikację na komórki, stoisko w galerii handlowej, fanpage na facebooku, flotę samochodów, itd.).

 

3) Najważniejsza funkcja produktu.

Zastanówcie się nad jedną funkcją w waszym produkcie lub usłudze, która jest zdaniem przepytanych przez was klientów najważniejsza i którą będzie trzeba na początku wdrożyć.

 

W kolejnych artykułach opublikujemy informację o przydatnych narzędziach, które m.in. pozwolą Wam przygotować wstępne makiety rozwiązania, nad którym pracujecie.

A poniżej możecie obejrzeć nasze tradycyjne podsumowanie ostatnich warsztatów z fordolota, które nagraliśmy kilka godzin po warsztatach, wracając do domu

Trzymajcie się,

Krystian i Krzysiek

Fot. Filip Lachowski (malczyk)na lic. CC BY-SA 2.0 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *